torsdag 5 september 2013

Min resa på biltjuv.

Min resa på biltjuv.
Jag börja som alla andra ny inkomna omedveten och oerfaren spelare. Den somaren 2008. Fanns inte då chatt eftersom den tillkom senare. Var inte så aktiv heller eftersom jag var ny och inte visste riktigt vad man skulle göra. Jag sökte mig till ett gäng som en man som hetta mr_man hade. Men blev kickad efter ett tag vet inte vad som hände inte han heller. Hur som helst på höstkanten gick jag med i min dåvarande svägerskas gäng Mikaela och stanna där ett tag tills jag klanta till det och blev låst. Men på  den här tiden fanns bara spam och den som inte hade olja fick snällt sitta och läsa andras inlägg. Var mest moderatorna som spamma. Minns än i dag pillerillas inlägg i spam: "Sola och bada på pina colada" man satt och skratta så man fick ont i magen av alla inlägg.  Men skam den som ger sig efter någon vecka var jag tillbaka i spelet igen och gick med i min brors gäng BÖNDERNA som drevs av Sunfire77. I slutet av 2008 kom chatten och i den hände allt som man kan tänka sig. Minns giftemål mellan spelarena, biltfärderthema där man levde in i fantasin. När Bönderna halka ner efter de gick om vulture en gång fick många nog eftersom vi lämpa som en galning att komma om dem. Mam verkligen levede sig in i spelet och var ett med gänget.

Stå på egna ben:
Efter att Bönderna halkat ner jojna jag gänget smurfbyn men kände som det inte var rätt gäng så jag valde att lämna och skapa mitt eget gäng. Det blev Moncihhichi_Gänget året var 17/2- 2009- 8/11 2009. Mot slutet var vi även i hopslagen med Goggomobil den 11/10-2009. Vi Tog Level: 2 085 och plats 15 på första sidan. Vi lyckades få ihop  Exp: 17300.

Ny skepnad:
Efter en lång tid och en massa elende orka jag bara inte med allt och bestämde mig för att låsa kontot och begära om ett nytt och den 2010-01-26. Blev då NightsiBlueBaby. Och vips blev det nytänding ingen visste ju vem jag var. Men efter att man fick byta sitt anvnick en gång under hösten 2012 tog jag namnet NightDiscoBaby.

Gänget Future_Evolution.
Min man och jag skapa Future_Evolution tsm den 2011-02-28 men lades ner när vi skulle flytta.

Förändingar på bt:
När man fick upp ögonen att det fuska som fan och en massa dubbelkonton hade skapats fick jag migatt bli rejäkt förbannad. Vad hade hänt, var det inte så många inne. Jag börja spamma näst intill varenda tråd i forumet, blogga om spelet och bara hoppades att Jockesoft skulle komma tillbaka som en tjuv om natten och förbjuda skiten igen.

Och vips som gubben i lådan kom han och sen dess har enorma förändringar skett på bt.

Nya gängfunktionen:
När allt kommer sig omkring så nollsätlldes gängfunktionen och jag skaka liv i Moncihhichi_Gänget igen den 21/1 - 2013 mitt andra handskonto DiscoNightBaby. Eftersom jag var med i Tempel_Of_Lions med mitt huvudkonto. Men det var rejält drygt att levla gänget och jag skruva och vände på mig. Dessutom sakna jag Future enormt mycket och tog då mod till mig och fråga Zeratul personligen om jag fick lämna gänget. Jag förklara som det var och han förstod mig. Så den 12/3 - 2013 återupptogs även Future_Evolution. 

Lyckligaste dagen:
Minns det som i går när det kom ett pm om jag ville bli moderator. Jag blev helt stum och kunde kanppt skriva svar på frågan. Jag i flera dagar och upprepa "herregud jag moderator och han fråga mig". Min man bara flina och skratta åt mig precis som jag var jag vet inte överlycklig var jag i alla fall.
Jag vill personligen passa på och tacka alla som grattat mig till min position som moderator. Jag glädjer mig och era gratulationer betyder väldigt mycket för mig och att jag är värd att sitta som en dem i temet. Tack så jättemycket ni är guld värd alla.

Tips till er nya som kommer till spelet:
* Våga ta hjälp
* sprida erfarenheter till andra.
* Alla kan spela oavsätt ålder från 10 - 100 år.

Skrivet av: NightDiscoBaby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar