torsdag 5 september 2013

Det var bättre förr:

Det var bättre förr:

Biltjuv är på väg upp igen. Dock saknar man den gamla goda tiden då biltjuv hade ca 600 till 1000 online varje dag. Flera sidor som visade " Se vilka som är online" Det är så man gråter när man läser en spelare skriver i forumet att om man känner nån gammal räv som har suttit där på den gamla goda tiden att man ska ta kontakt med dom och säga att biltjuv är på väg upp igen och till ett roligt spel igen. Och att det inte blir som det redan var en gång i tiden men att vi kan iallafall försöka få det på topp igen. Tipsa dina vänner att börja för det händer  väldigt mycket förändringar nu inom biltjuv. Ut och sprid att biltjuv lever fortfarande.

Sanningen:
Sanningen bakom det var bättre förr. Fick jag en tid sen veta. Men jag har vetat det väldigt länge sen hösten 2009. Minns det som i går. När plötsligt sa det poff och man satt stum va f**n hände. Tog ett bra tag innan det kom tillbaka. Alla som var inne ställde nog samma fråga vad var det som hände. Vad var det som tog bort eller vad var det som lades till. BlackJacken var försvunnen den? nej den var kvar men.. Ett helt gäng var försvunnen och plötsligt var det ett annat gäng i topp. Mina drömmar om att få se gänget på toppen var jag det går inte att beskriva i ord var rejält chockad över att det inte var längre som det var på biltjuv.

Igår kom det en gammal medlem (1) fram ur gaderbens gömmor och avslöja sig. Han sa att vi skulle trolla tiden tillbaka 4 - 5 år. Om vi ändå kunde det. Vidare sa han att det inte handlar inte om vad som kommer till spelet. Utan folk kan säga vad de vill men storhetstiden för biltjuv var när dem som hade bäst fusk, utan att modsen märkte, var bäst! Och jag håller en viss del i det där. Jag var ingen modertor på den tiden och vad jag anser de moderatoter som jobbade med biltjuv då är inte som de som finns där idag. Tyckte själv att en del av dem var kaxiga och spydiga små varelser som klanka ner på oss spelare. Hade man en disskution i chatten så vips var en moderator där och kaxa upp sig och cirkus var i gång man hade ingen syl i vädret. Jag blev smått lite irreterad på den gamla medlemmen men samtidigt lite intresserad över att få höra han åsikt. Så jag svara  med att lyft fram det positiva istället, folk är mer sociala där idag, de har aktiva moderator som sitter näst intill dygnet runt, dels så lyfter vi fram en del saker på bt nyheterna peppar andra att ta hand om våra nya medlemmar som kommer ny i spelet. Samtidigt svara jag en annan gammal medlem (2) som hade klivit ut ur gaderben som bara var 8 1/2 år när han börja spela som idag är tio år. Han sluta pga det kom en massa skit till spelet. Och jag svara honom att han inte var ung för att börja spela.

Den här första medlemmen säger att det var socialt på den tiden då aktiva moderatorer fanns också. Han tror ärligt inte att det är så många som läser bt-nyheter, men självklart är det bra att vi försöker få liv på biltjuv men han tror tyvärr det är dött lopp!  Det är alldeles för splittrade viljor för att återgå till glansdagarna! Jag svara med att säga att det är ett intressant att som han nämner det där med Aktiva moderatorer som fanns där då på den tiden. Då vet du väldigt lite om biltjuv idag säger jag.. Vi har tre aktiva som nästan sitter dygnet runt för att lyssna på er spelare om man har åsikter. Medlemmen svarar med att han/hon vet mycket väl att vi är aktiva, jag, disc och zera. Men det räcker inte för att det ska bli som förr,

Jag satt som förstelnad och chockad här släpper den här medlemmen det som fick mig och säkert många andra med att lyfta ett ögonbryn om vad vad som igentligen hände. Och jag svara den här medlemmen. Mycket intressant. Och jag vet en hel del om det du skriver. Kan säga att det är inte som förr, men lyft fram de goda istället för att ner värdera det hela. Har själv nördat spelet sen sommaren 2008. Sett det jag inte vill se, och jag har förlorat många vänner pga det. Vidare säger den här spelaren att han för nån månad innan igen, men  inte spelar längre nu. Pga att de flesta är låsta. Jag svarar spelaren att varför då inte spela med andra då? Säger som jag sa till min man häromdan att byt gäng eller skapa nytt konto. Idag skiner han som en sol för han har precis fått en ny kompis från sina hemtrakter och som dessutom är Landskronabo precis som han. Kände inte dig på den tiden säger jag. Och nu när man vill lära känna er bakom toppgängen känns det så man vill gråta av smärta. Såren kommer aldrig att läka, skandalen som möttes när man blev aktiv igen själv. Det är därför denna grupp finns utan gruppens skapare skulle det inte idag finnas 122 medlemmar. Har själv många vänner som är låsta och ju mer jag skriver ju mer gråter jag för jag verkligen saknar er alla. Nästa mening kom från den här spelaren att han spelar av andra olika anledningar han spelade för att levla det gäng som fuskade sig upp på toppen och medlemmen ville se hur mycket bilar bredvid medlemmen namn/ha ett bra snitt, och de gjorde ett sista försök men det gick ju inte så bra. Jag svarade medlemmen att  hjälp mitt gäng då jag driver ju inte bara chichigänget utan även Future. Gänget  finns ännu kvar under en annan gängledare. Och det är ju ni legender som drar åt er spelarena till gängen. Minns jag fick låna spelare från psykopater19 en gång som tog oss med till första sidan. Ice_Tex har smått börjat igen med. Kommer du..kommer nästa och nästa..Nånstans lärar man börja..Och du är varmt välkommen in igen. Det vet du.

Rampljuset.
Och visst är det så det är ju de här gamla rävarna eller gamla legender som jag vill utrrycka mig att de är som lyfter fram spelet. Det är de och jag så som många andra som ska värna om de nya, bjuda in dom till spelet och se de som är nytt och kanske sitta bredvid och säga var de ska trycka och hjälpa de som kommer ny i spelet. Jag har hjälpt många in i spelet och jag blir lika glad varje gång det dimper ner en infromation om ny registread på referenslänken. Vem vet det är kanske grannen i dörren bredvid som reggar sig eller den där lilla blyga blondinen från skolan, kanske nån kompis från usa som nån man har vän på facebook som reggar sig. Ge inte upp, för fram era erfarenher och lyft fram de nya i rampljuset. Hjälp dem att sätta upp delmål hur långt de vill gå och hur mycket tid de kan lägg ner per dag, timme efter timme istället bara bry sig om sig själva.

Tack till:
Tack alla underbara bt spelare utan er skulle inte biltjuv skulle jag om jag själv ska träda fram ur min garderob ens existeras, inte ens finnas vid liv. Det är spel som har hjälpt mig över alla ribbor trots att det kosta mig en ny identitet på också biltjuv i verkligiga livet. Tack även alla underbara vänner som finns däe och alla nya som jag fått sen jag blev aktiv igen. Och till Jockesoft du är verkligen guld i mångas ögon.

Färfattare: NightdiscoBaby
 biltjuv : NightDiscoBaby
losvegos: NightisBlueBaby
Kontakt: natahlie.berglund@gmail.com
Skype: natahlie.berglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar